طراحی سایت موزه محوطه باستانی سگزآباد بویین زهرا 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از آغاز طراحی سایت موزه محوطه پیش از تاریخ سگزآباد بویین زهرا با همکاری دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: کار احداث و راه اندازی موزه محوطه پیش از تاریخ سگزآباد در ۵۰ کیلومتری جنوب قزوین پس از تامین اعتبار آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه برای این طرح درخواست اعتبار شد افزود: بخشی از اعتبارات مربوط به این سایت موزه باید صرف تملک عرصه و حریم محدوده پیش از تاریخ سگزآباد شود و قسمتی هم باید به احداث ساختمان و تجهیز آن اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: در این سایت موزه، اکتشافات متعلق به عصر آهن ۳ در محوطه‌های پیش از تاریخ قره تپه و تپه زاغه سگزآباد ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین با بیان اینکه کاوش‌های باستان شناسی در محوطه‌های پیش از تاریخ سگزآباد  از دهه ۴۰ تاکنون همچنان حال انجام است گفت: راه اندازی سایت موزه در این مکان در رونق گردشگری استان موثر است و همچنین به مرکزی برای بازدید و مطالعه باستان شناسان داخلی و خارجی تبدیل خواهد شد.

گورستان متعلق به عصر آهن ۳، ابزار آلات جنگی، ظروف سفالی و بنا‌های خشتی بخشی از یافته‌های باستان شناسان محوطه پیش از تاریخ سگزآباد و قره تپه واقع در جنوب دشت قزوین است.

یافته‌های مربوط به باستان شناسان در تپه زاغه و قره تپه سگزآباد نشانگر وجود تمدن پیش از ۴ هزار سال قبل در این منطقه قرار دارد.
انتهای پیام/.

احداث موزه محوطه پیش از تاریخ سگزآباد پس از تامین اعتبار آغاز خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.